شاهد| مدربة فنون قتال تسيء لـ ريهام سعيد بعد انتهاء التصوير

شاهد| مدربة فنون قتال تسيء لـ ريهام سعيد بعد انتهاء التصوير





قدمت الإعلامية ريهام سعيد، في برنامجها «صبايا الخير»، حلقة عن الفنون القتالية للحماية من التحرشات للنساء بشتى أشكالها، كما استضافت إحدى المدربات لفنون الدفاع عن النفس والتي تعمل أيضًا كـ«بادي جارد»، لعدد من الشخصيات.
وأشارت «سعيد» إلى أن هذه السيدة وعقب تصوير الحلقة وضعت صورًا تجمعها بها على حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وقالت إنها لم تكن ترغب في الظهور في الحلقة، لكن «سعيد» أوضحت أنها ورغم تحدثها عنها بصورة سيئة إلا أنها قررت عرض الحلقة.
وقالت «سعيد»: «كثير من البنات بتتعرض لحد عايز يضربها بشومه أو داخل البيت بيهاجم اللي فيه، أنا استضفت السيدة المحترمة اللي هتظهر معايا النهارده، وهي بتدرب على الدفاع عن النفس وبتشتغل بادي جارد في بعض الأحيان، وكلمتنا وقالت أنا عايزه أبقى البادي جارد بتاعتك».
وتابعت: «وبعد ما خرجت من اللقاء علطول حطت صورنا على الفيس بوك، ففي ناس بتغلط وبتقول لها ليه عملتي في نفسك كده وليه روحتي معاها في البرنامج فقالت لهم أهو كده وخلاص أو أعمل إيه باين نصيبي، غلطت فيا يعني، ورغم أنها غلطت في وأنا معملتهاش أي حاجه مع أن أنا كنت مبسوطة جدا بها، بقول لها يا ست كثر خيرك بس أنا برضو بذيع اللقاء رقي مني وأني شايفه أنك بتعملي حاجه مهمة حتى لو إنتي شايفه إني مش بني أدمه كويسه تعالوا نشوف مع بعض».